• Nowość w x-news: materiały wideo z całego świata tworzone przez internautów

Nowość w x-news: materiały wideo z całego świata tworzone przez internautów

30.10.2013

Rekordową oglądalność osiągają w internecie nie tylko klipy wideo produkowane przez stacje telewizyjne, ale również te mniej profesjonalne – tworzone przez internautów. Klienci serwisu agencyjnego x-news otrzymają wybór najciekawszych takich klipów z całego świata.

Agencja TVN nawiązała współpracę z irlandzką agencją Storyful specjalizującą się w dostarczaniu na potrzeby mediów kontentu wideo pochodzącego z portali społecznościowych oraz od reporterów - amatorów z całego świata. W serwisie agencyjnym x-news dostępne będą dla polskich klientów zarówno materiały newsowe tworzone przez przypadkowych świadków wydarzeń, jak i internetowe virale - śmieszne klipy i ciekawostki - najchętniej oglądane przez internautów.

Klipy wideo Storyful publikowane będą w x-news obok obecnych tam już materiałów PLUS - czyli amatorskich nagrań oraz klipów wideo (także z Polski) udostępnianych przez instytucje rządowe, organizacje publiczne, fundacje. Ich pozyskiwaniem zajmuje się w newsroomie Agencji TVN specjalny zespół, który także weryfikuje autentyczność wszystkich materiałów i uzgadnia prawa do materiałów z ich właścicielami, co pozwala na ich publikację w polskich portalach internetowych
i w stacjach telewizyjnych.

Materiały publikowane będą w x-news w serwisie Storyful PLUS. Co miesiąc znajdzie się tam około 230 nowych klipów - 150 pochodzących ze Storyful i 80 przygotowanych przez Agencję TVN.

- Storyful to jeden z najciekawszych projektów dziennikarskich ostatnich lat. Wychodzimy naprzeciw potrzebom dzisiejszych mediów, które muszą dostarczać swoim odbiorcom coś więcej niż tradycyjne relacje i opinie. Storyful pokazuje wydarzenia na świecie z punktu widzenia zwykłych ludzi, często uchwycone na gorąco obiektywem aparatu telefonu komórkowego. Raz są to filmy poruszające i dramatyczne, innym razem zabawne, ale zawsze ciekawe i wciągające. Tych emocji szukają dziś odbiorcy ukształtowani przez serwisy wideo i portale społecznościowe - powiedział Jakub Sufin, redaktor naczelny serwisu agencyjnego x-news.

- Bardzo cieszymy się na współpracę z Agencją TVN, która otwiera przed nami nowy rynek - powiedziała Louise Tierney, szefowa działu Sprzedaży Kontentu Storyful.