Mundial w serwisie agencyjnym x-news

12.05.2014

Agencja TVN będzie dystrybuować materiały wideo z mistrzostw świata w piłce nożnej dostarczane przez SNTV, jedną z czołowych agencji specjalizujących się  w produkcji newsowych materiałów wideo o tematyce sportowej.

Klienci serwisu agencyjnego x-news otrzymają ponad 300 newsowych klipów wideo przygotowywanych przez ekipy reportersko-produkcyjne SNTV stacjonujące w Brazylii. Przed mistrzostwami będą to materiały z prezentacjami 12 miast gospodarzy, stadionów, baz treningowych a także wizytówki 32 drużyn i gwiazd. W trakcie turnieju w x-news codziennie publikowane będą klipy z konferencji prasowych, treningów, a także materiały breaking news. W serwisie znajdą się także zapowiedzi wszystkich 64 meczów, komentarze zawodników, trenerów i kibiców oraz mundialowe ciekawostki i tzw. "michałki". Wszystkie klipy tłumaczone będą na język polski. 
20 akredytowanych w Brazylii ekip SNTV zapewni najlepszą obsługę newsową turnieju, przybliżając widzom najciekawsze wydarzenia i miejsca. Dzięki nim klienci x-news uzyskają dostęp do najatrakcyjniejszych treści  na rynku.

Łącznie SNTV planuje wyprodukować w czasie mistrzostw ponad 1500 materiałów wideo i zebrać ponad 2000 wypowiedzi. Redakcja sportowa Agencji TVN przygotuje na tej podstawie 300 klipów wideo, poruszając najciekawsze z punktu widzenia polskiego widza tematy.

– Kontent sportowy należy do najchętniej pobieranego z serwisu agencyjnego x-news i oglądanego przez internautów w playerze x-link. Szeroko udostępniając materiały premium z Brazylii dajemy zarówno małym jak i dużym serwisom sportowym możliwość stworzenia atrakcyjnych serwisów specjalnych dotyczących mundialu – mówi Tomasz Nabakowski, Dyrektor Agencji TVN.

– Z naszej perspektywy mistrzostwa świata w piłce nożnej to wydarzenie zarówno przewidywalne, jak i takie, które ma potencjał breaking newsowy. Naszym zadaniem jest sprostanie obu wyzwaniom i dostarczanie jak najbogatszych materiałów w jak najszybszym czasie. Przygotowując materiały news  korzystamy z własnego biura w Rio de Janeiro oraz szerokiej sieci kontaktów w świecie futbolu, a także z relacji naszej agencji z Associated Press. Niezmiernie cieszymy się, że dzięki współpracy z Agencją TVN nasze materiały z mistrzostw świata dotrą do wszystkich zakątków Polski, za pośrednictwem różnych mediów i na różnych platformach – mówi Martin Kay, Dyrektor Zarządzający SNTV.